روانشناسي

 
 
آموزش حرفه اي با دانش آموزان بيش فعال و اختلال كمبود توجه
| نظرات (0) | ادامه مطلب...

آموزش به دانش آموزان بيش فعال و بيش‌فعالي نقش مهمي را دارد.

تا به حال با اختلال كمبود توجه و بيش‌فعالي در كلاس درس برخورد كرده‌ايد؟ اين نكات به معلمان در غلبه بر چالش‌هاي رايج كمك كرده و به بچه‌هاي مبتلا به اختلال كمبود توجه و بيش فعالي كمك مي كند تا در مدرسه موفق شوند.

دانش آموزان بيش فعال و چالش هاي كلاس درس
اگر معلم هستيد، اين بچه‌ها را مي‌شناسيد: كسي كه از پنجره به بيرون خيره مي‌شود و حركت پرنده ها را از درس جذاب تر مي داند. كسي كه نمي تواند روي صندلي بنشيند.

دانش آموزان بيش فعال و چالش هاي كلاس درس

كسي كه به اين سوال كه “كدام رود نقش مهمي در توسعه تمدن مصر باستان داشته است؟” جواب مي‌دهد «خانم موهايت را رنگ مي كني؟»

دانش‌آموزاني كه علائم بارز اختلال كمبود توجه و بيش فعالي مانند بي‌توجهي، بيش‌فعالي و تكانشگري را نشان مي‌دهند، مي‌توانند نااميدكننده يا خسته كننده باشند.

مي‌دانيد كه آن ها باهوش هستند، اما به نظر مي‌رسد كه نمي‌توانند روي مطالبي كه شما براي ارائه آن ها سخت كار مي‌كنيد تمركز كنند. بعلاوه، رفتار آن ها زمان را تلف و كل كلاس را مختل مي كند.

نكاتي در مورد دانش آموزان بيش فعال
با صحبت كردن خارج از نوبت يا حركت در كلاس درس، توجه را طلب كنند.
در دنبال كردن مراحل مشكل داشته باشند، به خصوص زماني كه مراحل يك فهرست باشند، و نياز باشد كه به ترتيب در هر مرحله يك عمليات انجام دهند، مانند تقسيم طولاني يا حل معادلات.
اغلب فراموش مي كنند كه تكاليف را يادداشت كنند، آن ها را انجام دهند يا كارهاي تكميل شده را به مدرسه بياورند.
اغلب از كنترل حركات خود ناتوان هستند، كه باعث مي شود يادداشت‌برداري را برايشان دشوار شود.
با پروژه هاي بلندمدت كه در آن ها نظارت مستقيمي وجود ندارد مشكل دارند.
در طول كار گروهي مسئوليت خود را انجام نمي دهند و حتي ممكن است گروهي را از انجام وظيفه خود باز دارند.
به اين فكر كنيد كه محيط مدرسه چه كاري را از كودكان مي خواهد انجام دهند: آرام بنشين، آرام گوش كن توجه كن، برنامۀ كلاس را دنبال كن، تمركز كن.
اين ها همان كارهايي است كه بچه‌هاي مبتلا به اختلال بيش‌فعالي كمبود توجه (ADD) براي انجام آن ها مشكل دارند، نه به اين دليل كه آن ها مايل نيستند، بلكه به اين دليل كه مغزشان به آن ها اجازه نمي‌دهد. بنابراين آموزش دادن به آن ها آسان نيست.

كودكان و نوجوانان مبتلا به اختلال كمبود توجه و بيش فعالي اغلب بهاي مشكلات خود را با نمرات پايين، سرزنش و تنبيه، مسخره شدن توسط همسالان خود و عزت نفس پايين مي پردازند.

در همين حال، شما به عنوان معلم، احساس گناه مي كنيد زيرا نمي توانيد به كودك مبتلا به اختلال كمبود توجه و بيش فعالي توجه لازم را بكنيد.

ترفندهايي وجود دارد كه مي‌توانيد براي كمك به تمركز دانش‌آموزان مبتلا به اختلال كمبود توجه و بيش فعالي از آن ها استفاده كنيد تا با موفقيت و بدون ايجاد اختلال در يادگيري كودكان ديگر بر چالش‌هاي يادگيري آن ها غلبه كنيد.

مشاوره تلفني كودك
مشاوره تلفني كودك
آنچه معلمان مي توانند براي كمك به كودكان مبتلا به اختلال كمبود توجه و بيش فعالي انجام دهند
چگونه مي توان به بچه اي كه آرام نمي گيرد و گوش نمي دهد ياد داد؟ پاسخ: با حوصله، خلاقيت و ثبات فراوان. به عنوان يك معلم، نقش شما ارزيابي نيازها و نقاط قوت فردي هر كودك است. سپس مي‌توانيد تدابيري ايجاد كنيد كه به تمركز دانش‌آموزان بيش‌فعال كمك مي‌كند.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-آموزش حرفه اي با دانش آموزان بيش فعال و اختلال كمبود توجه



:: موضوعات مرتبط: آموزش روانشناسي

:: برچسب‌ها: دانش آموزان بيش فعال، بيش فعالي، كمبود توجه،
نویسنده : Maryam
تاریخ : ۱ خرداد ۱۴۰۱
زمان : ۰۹:۳۰:۱۶
حتما والدين فرزندان بيش فعال و اختلال كم توجهي بخوانند
| نظرات (0) | ادامه مطلب...

نكاتي براي والدين فرزندان بيش فعال و اختلال كم كه سبب بهبود زندگي آن ها مي شود.

آيا فرزند شما اختلال كم توجهي و بيش فعالي دارد؟ در اين مقاله ياد مي گيريد كه براي مديريت رفتار آن ها و مقابله با چالش هاي رايج اختلال كم توجهي و بيش فعالي چه كار هايي مي توانيد انجام دهيد.

كمك به والدين فرزندان بيش فعال
كمك به والدين فرزندان بيش فعال

زندگي با يك كودك يا نوجوان مبتلا به اختلال بيش فعالي و كمبود توجه (ADD) مي تواند خسته كننده و حتي طاقت فرسا باشد.

اما به عنوان والدين مي‌توانيد به فرزندتان كمك كنيد تا بر چالش‌هاي روزانه غلبه كند، انرژي خود را به عرصه‌هاي مثبت هدايت كند و آرامش بيشتري را به خانواده‌تان بياوريد و هر چه زودتر و مداوم‌تر به مشكلات فرزندتان بپردازيد، شانس بيشتري براي موفقيت در زندگي خواهد داشت.

كودكان مبتلا به اختلال كم توجهي و بيش فعالي عموماً داراي نقص هايي در عملكرد اجرايي نيز هستند: توانايي فكر كردن، برنامه ريزي از قبل، سازماندهي، كنترل تكانه ها و تكميل وظايف.

اين بدان معناست كه شما در فرايندي كه فرزندتان به تدريج مهارت هاي اجرايي خود را به دست مي آورد، بايد مسئوليت اجرايي را بر عهده بگيريد و راهنمايي هاي بيشتري ارائه دهيد.

اگرچه علائم اختلال كم توجهي و بيش فعالي نمي تواند چيزي جز خشم در شما برانگيزد، اما مهم است كه به ياد داشته باشيد كودكي كه شما را ناديده مي گيرد، آزار مي دهد يا شما را خجالت مي‌دهد، عمداً اين كارها را انجام نمي دهد.

كودكان مبتلا به اختلال كم توجهي و بيش فعالي، مي‌خواهند ساكت بنشينند، مي خواهند اتاق هاي خود را مرتب و منظم كنند، مي‌خواهند هر كاري كه والدينشان مي‌گويند انجام دهند، اما نمي‌دانند چگونه بايد اين كارها را انجام دهند.

اگر در نظر داشته باشيد كه بيش فعالي به همان اندازۀ شما كودكتان را هم نااميد مي‌كند، عكس‌العمل به روشهاي مثبت و حمايتي بسيار آسان تر خواهد بود.

با صبر، شفقت و حمايت فراوان، مي توانيد اختلال كم توجهي و بيش فعالي دوران كودكي را مديريت كنيد و در عين حال از يك خانه پايدار و شاد لذت ببريد.

خانواده و والدين فرزندان بيش فعال
قبل از اينكه بتوانيد فرزند مبتلا به اختلال كم توجهي و بيش فعالي را به طور موفقيت آميزي كنترل كنيد، درك تأثير علائم فرزندتان بر خانواده به عنوان يك كل ضروري است.

كودكان مبتلا به اختلال كم توجهي و بيش فعالي رفتارهاي زيادي از خود نشان مي دهند كه مي تواند زندگي خانوادگي را مختل كند. آن ها اغلب دستورات والدين را نمي شنوند، بنابراين از آن ها اطاعت نمي كنند.

آن ها بي نظم هستند، به راحتي حواسشان پرت مي شود و ساير اعضاي خانواده را منتظر نگه مي دارند. يا كارهايي را شروع كرده و سپس فراموش مي‌كنند كه آن ها را به پايان برسانند، چه رسد به اينكه بعد از انجام جاي آن ها را تميز كنند.

كودكاني كه مشكلات تكانشگري دارند، اغلب مكالمات را قطع مي‌كنند، در زمان هاي نامناسب توجه مي‌خواهند، و قبل از اينكه فكر كنند صحبت مي‌كنند و چيزهاي عجيب يا شرم‌آور مي‌گويند. اغلب به سختي مي توان آن ها را به رختخواب برد و خواباند.

كودكان بيش فعال ممكن است خانه را بهم بريزند يا حتي خود را در معرض خطر فيزيكي قرار دهند.

كودكان مبتلا به اختلال كم توجهي و بيش فعالي
به دليل اين رفتارها، خواهر و برادر كودكان مبتلا به اختلال كم توجهي و بيش فعالي با چالشهايي روبرو هستند. نيازهاي آن ها اغلب كمتر از نيازهاي كودك مبتلا به اختلال كم توجهي و بيش فعالي مورد توجه قرار مي گيرد.

ممكن است وقتي اشتباه مي كنند با شدت بيشتري مورد سرزنش قرار گيرند و موفقيت هايشان كمتر مورد تحسين قرار گيرد يا بديهي انگاشته شود.

آن ها ممكن است به عنوان دستيار والدين به حساب آيند و اگر خواهر يا برادر مبتلا به اختلال كم توجهي و بيش فعالي تحت نظارت آن ها رفتار نادرست داشته باشد، سرزنش شوند.

در نتيجه، ممكن است عشق خود را به برادر يا خواهر مبتلا به اختلال كم توجهي و بيش فعالي به حسادت و كينه ختم شود.

الزام نظارت بر كودك مبتلا به اختلال كم توجهي و بيش فعالي مي تواند از نظر جسمي و ذهني خسته كننده باشد. ناتواني كودك شما در “گوش دادن” مي تواند منجر به نااميدي و آن نااميدي تبديل به خشم شود كه به دنبال آن باعث احساس گناه در مورد عصباني شدن از كودك مي شود.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-حتما والدين فرزندان بيش فعال و اختلال كم توجهي بخوانند



:: موضوعات مرتبط: آموزش روانشناسي

:: برچسب‌ها: فرزندان بيش فعال، بيش فعالي، اختلال كم توجهي،
نویسنده : Maryam
تاریخ : ۱ خرداد ۱۴۰۱
زمان : ۰۹:۲۳:۲۹
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ]


 

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی