روانشناسي

 
 
۱۰ مهارت هاي ارتباطي در محيط كار كه بايد بدانيد
| نظرات (0)

مهارت هاي ارتباطي در محيط كار باعث مي شد كه در ارتباط با هر كسي موفق يا ناموفق باشيم و در محيط كار پيشرفت كنيم.نحوه برقراري ارتباط انسان ها بسيار ساده و واضح به نظر مي رسد، در صورتي كه بسياري از مردم در روابط خود دچار سو تفاهم مي شوند و از صحبت هاي يكديگر سو برداشت مي كنند.

وقتي كسي چندين تجربه منفي در ارتباطات داشته باشد احساس سرخوردگي شخصي و اجتماعي پيدا مي كند.

يك كلمه ي چند حرفي گاهي مي تواند يك زندگي را از هم ‌بپاشد. اساسا كلمات اختراع شدند تا انسان ها به وسيله ي آن ها با يكديگر ارتباط برقرار كنند اما گاهي موجب بر هم خوردن ارتباطات بشر نيز خواهند شد.

مهارت هاي ارتباطي به شما ياد مي دهند تا از بروز اين‌سو تفاهم ها جلوگيري كنيد و ارتباطات درستي با عامه مردم برقرار كنيد. اين مهارت هاي ارتباطي آن قدر مهم هستند كه بايد از دروس پايه در مدرسه به كودكان آموزش داده شوند. به كارگيري اين مهارت ها وجهه ي اجتماعي شما را ارتقا مي دهد و به خود شما نيز حس اعتماد به نفس مي بخشد.

۱۰ مهارت هاي ارتباطي در محيط كار
۱_ زبان‌ بدن :
زبان بدن شما بيشتر از زباني كه در دهانتان داريد با افراد ارتباط برقرار مي‌كند. نحوه ي ايستادن شما حالت سرتان و حتي حالت نگاهتان مي تواند به اطرافيان شما بگويد كه در حال حاضر چه احساسي داريد. اگر زبان‌ بدن شما بر خلاف زبان كلاميتان عمل كند حضار متوجه اين دوگانگي خواهند شد.

۲_ گوش دادن فعال|مهارت هاي ارتباطي در محيط كار
به جرئت مي توان گفت تعداد بسيار زيادي از مردم هنوز چيزي درباره ي گوش دادن فعال نمي دانند گوش دادن فعال يعني فقط نبايد شنونده باشيم. كسي كه گوش دادن فعال را به خوبي آموخته باشد, مي داند بايد با تمام وجود به صحبت هاي فرد مقابل گوش فرا دهد و در جاهايي كه لازم است به او واكنش در خور نشان دهد.

اگر شما گوش دادن فعال را آموخته باشيد مي دانيد كه به راحتي حواستان از صحبت هاي فرد مقابل پرت نمي شود و سعي مي كنيم اين تعامل را به صورت آگاهانه برگزار كنيد.

۳_حل كشمكش:
هميشه مشكلات و تعارض در هر رابطه اي به وجود مي آيد و نمي توانيم در پيشامد آن پيشگيري كنيم اما بايد به خوبي بلد باشيم چطور بايد اختلافات به وجود آمده را مديريت كنيم. اگر مهارت حل مشكلات را بياموزيد متوجه مي شويد كه نبايد حالت تدافعي به خود بگيريد و در هر حالتي لازم است تا احترام فرد مقابل را رعايت كنيد.

۴_اعتبار:
براي افزايش مهارت هاي ارتباطي در محيط كار سعي كنيد تا مخاطبتان را احمق فرض نكنيد. اگر در رفتار شما سوء نيتي وجود داشته باشد بالاخره نيت شما بر ملا خواهد شد. هيچكس دوست ندارد كه مورد پنهان كاري ديگر افراد قرار بگيرد. پس اگر روابطي كه داريد برايتان مهم است مردم را نادان فرض نكنيد.

معني اصلي اعتبار اين است كه مردم خود واقعي شما را بشناسند و جلوي آنان تظاهري صورت نگيرد. اعتبار افراد راحت به دست نخواهد آمد پس سعي كنيد آن را راحت نيز از دست ندهيد.


مهارت هاي ارتباطي
۵_نبوغ احساسي :
نبوغ احساسي يعني بتوانيم به اقتضاي موضوعي كه از مخاطب خود دريافت ميكنيم به او پاسخ دهيم. اين مورد در ايجاد ارتباط موثر ميان گوينده و شنونده نقش بسيار مهمي دارد و بايد با توجه به آن چه مي شنويد عكس العمل خود را ارائه دهيد..

منبع:كانون مشاوران ايران-۱۰ مهارت هاي ارتباطي در محيط كار كه بايد بدانيد



:: موضوعات مرتبط: آموزش روانشناسي

:: برچسب‌ها: محيط كار، مهارت هاي ارتباطي، مهارت هاي ارتباطي در محيط كار،
نویسنده : Maryam
تاریخ : ۱ آبان ۱۴۰۱
زمان : ۱۰:۲۴:۳۰
[ ]


 

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی